Det började som en paus från storstadens hektiska verklighet. Efter att jag och mina vänner alla fått ett eller annat slags arbete så var det inte ofta vi alla var samlade längre. Det blev mest en fika på stan när man ändå var i ett ärende och vid födelsedagar och högtider kunde det hända att vi fick umgås allesammans. Vi startade därför en junta. En skaparjunta där alla fick pyssla med vad de ville, sy, virka, måla och framförallt umgås. Varje tisdag sågs vi hemma hos Tine som hade den största lägenheten och den mest centrala, vilken flertalet av oss passerade på väg hem från arbetet. Efter en tid fann två kärleken på annat håll och lämnade storstaden och vi var tvungna att finna nya lösningar för att hinna ses. Vi började därför att boka in en helg var tredje månad, alltid på ny ort där vi sågs.
Vi märkte snart att anläggningar för konferens var de bästa att boka eftersom att vi där fick tillgång till både stora lokaler för vårt skapande och säng över natten. Eftersom att vi höll konferens startade vi upp en förening vilket förenklade utgifterna för resor och boende via konferens, värdshus och andra anläggningar. Det som kände som en sorg, det att inte ses så ofta som vi hade velat, blev till en glädjefylld paus i vardagen. Vi har betat av ett tjugotal inbokade konferenser från Skåne till Luleå och hoppas snart komma iväg på konferens till Haparandas nya konferensanläggning. Att vår vänskap skulle ta oss ut till herrgårdar och gamla slott hade jag aldrig kunnat ana och att det gjorts möjligt genom att hålla konferens med sina vänner var än mindre väntat men fantastiskt smidigt och roligt. Så mitt tips för alla er som inte vill tappa kontakten i onödan kan en utväg vara att anordna en vänskaplig konferens bland utbudet av slott och stugor.
När man vill hitta kontorshotell i Stockholm
När man vill få tag i ett bra kontorshotell i Stockholm är det inte utbudet som är det stora problemet utan det faktum att man skall välja det man tycker verkar bäst och det finns en hel del olika kontorshotell i Stockholm som har mer eller mindre samma tjänster. Förutsättningen för att det skall kännas rätt är att det skall vara i en lugn del av staden och det känns inte så relevant om det ligger i centrum eller en bit utanför. Vi kommer i första hand sitta och jobba där och inte ha så mycket besök, så ifall det verkligen skulle behövas för ett möte av något slag får vi kanske hyra ett rum på ett annat kontorshotell i Stockholm just över dagen så man får gjort det man skall i fråga om klienter och presentationer. Det går alltid att lösa saker och ting om man är inställd på att det skall funka. Nu är det bara en vecka kvar tills vi egentligen behöver komma in på något kontorshotell i Stockholm och det är lite i sista minuten, jag vet. En bra sak med att välja ett kontorshotell i Stockholm är ju att man inte måste köpa in alla möbler på egen hand utan det är för det mesta möblerat redan när man kommer dit vilket är en stor fördel i denna situation! Jag har sett en del kontorshotell var man har med sina egna möbler, men då är det nästan mer som ett hyreskontrakt för ett vanligt kontor. Tanken med att ha ett kontorshotell i Stockholm är ju att det skall vara som ett hotell. Färdigt och snyggt för att snabbt kunna komma igång med vad man nu skall göra.
Vi har fått en del tips och man kan på internet få tag i en hel del bra recensioner där man kan få reda på hur alla dessa olika kontorshotell i Stockholm ser ut och vad man kan förvänta sig som kund när man kommer dit. Med positiv inställning hoppas jag vi kommer få det som vi vill och nu när vi inte ens behöver sitta mitt i smeten, kanske det är ännu enklare än vad det skulle vara annars och hur som helst borde det vara billigare.